A weboldal folyamatos feltöltés alatt áll! Akcióink részleteiről kérjük érdeklődjön kollégáinknál!   info@infomania-eger.hu   Tel.: +36 30 595-3851

 

  Hálózat építés
  Vírusirtás
  Üzleti filozófia
  GYIK általános
  GYIK laptop
  Fórum


 

GYIK Laptop


Némi segítség a laptop hétköznapi használatához

A laptop használat folyamán kérdéseik, problémáik merülhetnek fel, amelyekben mi az alábbiakban próbálunk meg segítséget nyújtani Önöknek. A számítógépet normál munkakörnyezetben való megbízható működésre tervezték ugyan, ennek ellenére a kezelése során gondos és ésszerű használatra kell törekedni. A gyártók a számítógép tervezése során szem előtt tartják a tartósság követelményét. Ha a gép működése során ennek ellenére Ön problémákba ütközik, a jelen fejezetekben ismertetett eljárások segítségével megállapíthatja a hiba okát. Az alábbi fontos javaslatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a legjobban használhassa és a legtöbb élvezetet adja a számítógép. Javasoljuk, hogy olvassa el az itt leírtakat. Ha tisztában van azzal, mi romolhat el gépében, könnyebben megelőzheti a problémák kialakulását. Természetesen ha itt nem, vagy csak részben tudtunk segítséget nyújtani, üzleteinkben készséggel állunk rendelkezésükre.

A problémák megoldása során kövesse az alábbi irányelveket:

A probléma észlelésekor azonnal hagyja abba a munkát. A gép további használata adatvesztéshez vagy a gép károsodásához vezethet.

A problémamegoldás szempontjából értékes információk is megsemmisülhetnek.

Figyelje meg, hogy mi történik. Írja le, milyen rendszerfolyamatokat észlel, valamint hogy milyen műveleteket végzett közvetlenül a hiba felmerülése előtt.

A jelen fejezetekben található kérdések és eljárások pusztán irányadó jellegűek, és nem konkrét problémamegoldási technikák. Sok probléma könnyedén elhárítható, némelyikhez azonban a számítógép forgalmazójának segítségét kell kérnie. Ha a forgalmazó vagy más szakemberek véleményét szeretné kikérni, készüljön fel a probléma részletes bemutatására.
Egyes problémákat a számítógépen használt szoftverek vagy az operációs rendszer okozhatja, ezért fontos, hogy először tekintse át a rendelkezésére álló segédanyagokat.

Tekintse át a szoftverek és a perifériás eszközök dokumentációinak hibaelhárítási részét.

Ha bizonyos alkalmazások futtatása során problémákat észlel, nézze át a szoftver dokumentációjának hibaelhárításra vonatkozó javaslatait. Kérjen segítséget a szoftvergyártó cég műszaki részlegétől.

Kérje ki a számítógép és/vagy a szoftver forgalmazójának véleményét. A legfrissebb információk birtokában ők biztosítják a legjobb támogatást.


Kérdés: Hogyan tudom karbantartani a laptopomat? Én el tudom végezni, vagy szakember kell hozzá?

Válasz: Szoftveres és hardveres karbantartás is létezik. A hardverest mindenképp érdemes szervizes kollégáinkra bízni. Ilyenkor a gép tisztítására, illetve a csavarok újrahúzására kerül sor. Évente, illetve fél évente érdemes a gépet alávetni ennek a gyors folyamatnak. A szoftveres karbantartást a tapasztalt felhasználók maguk is el tudják végezni. Havonta egyszer egy töredezettségmentesítés, lemezellenőrzés, vírusirtás sokat segít. Természetesen szervizünk is vállalja ezek elvégzését, valamint igény esetén mélyebb karbantartást is végzünk (regisztrációs adatbázis kitisztítása, felesleges rezidens programok letiltása, stb.).


Kérdés: Új vagy használt számítógépemet bővíteni szeretném (RAM/HDD/optikai meghajtó/opcionális eszközök). Mit tegyek?

Válasz: Lépjen kapcsolatba velünk. Üzleteinkben, illetve szervizünkben felvilágosítást kaphat arról, hogy készüléke az Ön igényeinek megfelelően bővíthető-e vagy sem. Természetesen új készülék vásárlása esetén már a vásárláskor tájékozódhat arról, hogy a későbbiekben milyen lehetősége van az eszköz fejlesztésére. Fontos tudni - és ez elsősorban az új, garanciális készülékekre vontakozik -, hogy csak szakképzett szerelők javíthatják. A jogosulatlan felnyitás illetve a helytelen javítás nagymértékben veszélyeztetheti a felhasználót (áramütés, tűzveszély) és egyben meg is szüntetheti a garanciális kötelezettséget.


Kérdés: Szeretném a laptopomat külföldön használni. Mire van szükségem?

Válasz: A külföldön használatos aljzat általában más, illetve a tápfeszültség sem azonos a hazánkban használatossal. Erre a problémára átalakítók egész sorát találja üzleteinkben. Hosszabb külföldi tartózkodás esetén célszerű még az utazás megkezdése előtt tájékozódni arról, hogy a készülék meghibásodása esetén az adott országban (esetleg adott városban) hol található szerviz (garanciális készülékeknél a szerviz javításra jogosult-e).


Kérdés: Laptopomat szinte állandóan hordozom. Milyen védelemre van szükségem, ha el szeretném kerülni a gép karcolódását és rongálódását?

Válasz: A legátfogóbb védelem egy jó minőségű táska és egy ún. neoprén tok együttes használata. Ilyenkor a gép egy pont akkora, puha tokban helyezkedik el, mint saját maga, illetve ezzel a tokkal együtt kerül be a táskába. Ellenőrizze, hogy a számítógép készenléti vagy hibernált módban van-e, illetve kikapcsolta-e, mielőtt vinni akarja. Ez megakadályozza a merevlemez sérülését és az adatvesztést.


Kérdés: A laptopom mellé kaptam egy antivírus-programot. Ez azt jelenti, hogy védve vagyok a vírusok ellen?

Válasz: Részben igen. A gyártók általában 90 napos licensszel adják a géphez a vírusirtó programot, tehát 90 napig lehet frissíteni a vírusleíró adatbázisát. Ez azt jelenti, hogy 90 nap után nem védett a gép az újonnan fejlesztett vírusok ellen. Ha elégedettek vagyunk a vírusvédelem hatékonyságával, ajánlott a 90 nap lejárta után a szoftver megvásárlása. Az alábbi programokra biztosan számíthatunk: Norton Antivirus, Kaspersky Antivirus; egy egyéb kártevőket eltávolító program: Spysweeper; Microsoft AntiSpyware, egy tűzfalprogram. A Windows XP rendelkezik saját tűzfallal, vagy ha van routerünk, kapcsoljuk be a benne lévő hardveres tűzfalat. Csak ezek együttes használata ad átfogó védelmet, de sajnos még ez sem 100%-os. Tejesen biztos védelem nem létezik. Fontos tudni, hogy az antivírus-program önmagában a számítógép védelméhez nem elegendő, az operációs rendszer folyamatos frissítése is szükséges hozzá.


Kérdés: Egy új akkumulátor a vásárlás után teljes teljesítménnyel áll rendelkezésre?

Válasz: Egy új akku először egy pár feltöltési/kisütési ciklus után éri el teljes kapacitását.


Kérdés: Mennyi idő alatt veszíti el egy akkumulátor a töltöttségét, ha nem használom?

Válasz: Általában 3 hónapon belül elveszíti a töltöttsége 80%-át. Ez függ a környezet hőmérsékletétől. Minél magasabb a hőmérséklet, annál gyorsabban merül le az akku.


Kérdés: Ki kell venni az akkumulátort a készülékből, ha hosszabb ideig nem használjuk?

Válasz: Igen. Még a kikapcsolt készülékben is van egy minimális feszültségmozgás, amely hosszabb idő után az akku teljes lemerüléséhez vezet, ami az akkut károsítja és különösen rossz neki.


Kérdés: Hol és milyen állapotban kell egy akkumulátort tárolni?

Válasz: Az ajánlatos tárolási hőmérséklet hosszabb időszakra 10 és 30 Celsius fok között van 50%-os páratartalom mellett. A tárolás hosszabb időszakra hűtőszekrényben 8 Celsius fokon javasolt, ahol az akku lemerülésének esélyét legjobban csökkenteni tudjuk.
Mivel a NiCd akku néhány hónap alatt maga is lemerül, ezért mindegy, hogy milyen állapotban tároljuk.
Hosszabb tárolás esetén (hosszabb mint fél év) egy NiMH akkut teljesen feltöltött állapotban kell tárolni és mintegy 12 hónap után legalább egyszer töltsük fel.
Ezzel ellentétben a Li-ion akkuk úgynevezett aktív elektronikával vannak felszerelve, aminek az áramfelhasználása az akkut egy idő után maradéktalanul lemeríti. Ezért kell a Lítium-ion akkukat lényegében feltöltve tárolni és legkésőbb 12 hónap után újra feltölteni, különben az akku tönkremegy.


Kérdés: Kell-e valamire különösen ügyelni az akkumulátor használaton kívül helyezésénél?

Válasz: Csak lemerített akkut dobjon - mindegy, milyen típusú - a kereskedő vagy a kommunális szolgáltató gyüjtőedényébe. A számítógép újratölthető akkumulátorokat tartalmaz. Ismételt használat után az akkumulátorok végül már nem tudnak töltést tárolni, és ki kell őket cserélni. Egyes jogszabályok és rendeletek értelmében jogellenes lehet a lemerült akkumulátorok szemétbe dobása. Óvja mindannyiunk közös környezetét. Érdeklődjön a helyi önkormányzatnál, hogy hová viheti el a lemerült akkumulátorokat, és hogyan kell megfelelően ártalmatlanítani azokat. A termék higanyt tartalmaz. Ezen anyag hulladékként való tárolására környezetvédelmi szabályozások vonatkozhatnak. A helyi önkormányzat tud tájékoztatást adni az ártalmatlanítással vagy újrahasznosítással kapcsolatban.


Kérdés: Hogyan óvhatom meg készülékemet lopás esetén a jogosulatlan adatszerzéstől?

Válasz: A noteszgép lehetővé teszi, hogy számos módon védje rendszerét és személyes adatait az illetéktelen hozzáféréssel szemben. Ezen lehetőségek ötvözése védelmet biztosít rendszere, illetve készüléke számára. A Kensington Lock zárszerkezet és a rajta lévő erős acélkábel megóvja Önt a készülék ellopásától.
A BIOS jelszavas védelme védheti adatait az illetéktelen hozzáféréstől.


 Kérdés: Folyadék került a számítógépbe. Mit tegyek?

Válasz: Haladéktalanul szüntesse meg az AC Adapter illetve a számítógép közötti kapcsolatot és távolítsa el az akkumulátort készülékéből. Ezután vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel. Ha ezeket a szabályokat betartja, az esetek döntő többségében a készülék egy alapos tisztítás után újra használhatóvá válik.


Kérdés: Az LCD kijelzőn pixelhiba található. Garanciálisnak minősül a hiba?

Válasz: A leggyakrabban nem. Az LCD egységet nagypontosságú gyártási eljárásokkal készítik. Ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes pixelek (képpontok) nem megfelelően világosodnak ki, vagy fekete, illetve piros pontként jelennek meg. Ennek nincsen hatása a tárolt képre, és nem jelent meghibásodást.


Kérdés: Megnyomtam a bekapcsoló gombot és kinyitottam a kijelzőt, de a számítógép nem indul el és a gép nem sípol az indítás során, illetve nem tölti be a rendszert. Mit tegyek?

Válasz: Ha nem biztos benne, hogy hallott-e síphangot, kapcsolja ki a számítógépet, majd kapcsolja be újra és hallgassa meg ismét. Nézze meg a bekapcsolt állapotot jelző lámpát. Ha nem világít, a számítógép nem kap feszültséget. Ellenőrizze a következőket: ha akkumulátorról üzemel, lehet, hogy alacsony a feszültsége, és nem képes energiával ellátni a számítógépet. Csatlakoztassa a hálózati adaptert, hogy feltölthesse az akkumulátort.
Bizonyosodjon meg arról, hogy a hálózati adapter megfelelően csatlakoztatva van a számítógéphez és a fali dugaszolóaljzatba. Ha világít, ellenőrizze a következőket: ha az alvó üzemmód jelzőlámpája világít, a számítógép alvó üzemmódban van. Nyomja meg bármely billentyűt, vagy érintse meg az érintőpadot a folytatáshoz.


Kérdés: A CD vagy DVD meghajtó nem fér hozzá a lemezhez. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a lemez a meghajtóhoz való-e. Ha a számítógépében CD-ROM meghajtó van, akkor képes CD-ket olvasni, de nem alkalmas DVD-k olvasására. Ha a számítógépében DVD meghajtó van, akkor CD-ken kívül DVD-ket is képes olvasni. Amikor CD-t vagy DVD-t helyez a meghajtó fiókjába, győződjön meg arról, hogy a lemez biztosan ül a meghajtó fiókjának a tengelyén. Ellenőrizze, hogy a CD vagy DVD mentes a karcolásoktól vagy szennyeződéstől. Ha a CD vagy DVD piszkos, tisztítsa meg lemeztisztító készlettel. Ne felejtse el betartani a készlet használati utasítását. Ha a probléma nem a lemez miatt lépett fel, lehet, hogy az optikai meghajtó a piszkos. Tisztítsa meg meghajtótisztító készlettel. Kövesse a készlet használati utasítását.


Kérdés: A billentyűzet nem reagál. Mi a teendő?

Válasz: A számítógépen lévő USB- vagy PS2-csatlakozóhoz csatlakoztasson külső billentyűzetet. Ha azzal működik, lépjen kapcsolatba a kereskedőjével vagy egy felhatalmazott szervizközponttal, mert lehet, hogy a belső billentyűzet kábele meglazult.


Kérdés: Elfelejtettem a jelszavamat. Mit tegyek?

Válasz: Ha elfelejtette a bekapcsolási jelszót, a számítógépet el kell vinni a viszonteladójához, hogy segítséget nyújtson a jelszó feloldásában. Ha elfelejtette a merevlemez-jelszót, a szerviz nem tudja törölni a jelszót, és az adatokat sem tudja helyreállítani a merevlemezről. Szükség van a vásárlást igazoló iratra is, továbbá az alkatrészért és a szolgáltatásért külön fizetni kell.


Kérdés: A merevlemez időnként zörgő hangot ad. Mit tegyek?

Válasz: Ha a zörgő hang a következő esetekben hallható: amikor a merevlemez elkezdi az adatelérési műveletet, amikor leállítja azt, vagy amikor szállítja a merevlemezt illetve amikor szállítja a számítógépet: ez nem hiba, hanem a merevlemez-meghajtó szokásos jellemzője. Ellenőrizze, hogy nem maradt-e lemez a lemezmeghajtóban vagy az optikai meghajtóban. Távolítsa el a lemezeket és / vagy CD-ROM-okat, és ellenőrizze a betöltési sorrendet. Lehet, hogy az operációs rendszer fájljai okozzák a hibát. Tekintse meg az operációs rendszer dokumentációját.


Kérdés: Nagyon lassú a számítógépem. Miért van ez, és mit lehet tenni?

Válasz: Lehet, hogy a fájlok töredezettek. Futtassa a töredezettségmentesítő segédprogramot a fájlok és a gép lemezeinek ellenőrzéséhez.
A töredezettségmentesítő szoftver használatával kapcsolatban tekintse meg az operációs rendszer dokumentációját vagy az online súgót. Végső megoldásként formázza újra a merevlemezt. Ezt követően töltse be az operációs rendszert és a többi fájlt. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A számítógép túlhevülés következtében kikapcsolt. Mit tegyek?

Válasz: Amikor a számítógép belső hőmérséklete túl magas értéket ér el, a gép automatikusan hibernált vagy készenléti módba lép, és kikapcsol. Javasoljuk, hogy addig ne kapcsolja be a számítógépet, amíg belső része le nem hűlt a szoba hőmérsékletére.
Ha a számítógép szobahőmérsékletre lehűlve sem indul, vagy a bekapcsolást követően röviddel leáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A számítógépbe helyezett memóriakártya nem olvasható, illetve arra írni nem tudok. Mit tegyek?

Válasz: Távolítsa el, majd helyezze vissza a memóriakártyát, ügyelve arra, hogy megfelelően legyen behelyezve. Ellenőrizze, hogy nem írásvédett-e a kártya.


Kérdés: Nem sikerül olvasni a memóriakártyámon lévő fájlokat. Mi a teendő?

Válasz: Ellenőrizze, hogy az olvasni kívánt fájl valóban foglalatba helyezett memóriakártyán található-e. Tekintse meg a kártya dokumentációját. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A PCMCIA- illetve ExpressCard-aljzatba helyezett eszköz nem működik. Mit tegyek?

Válasz: Távolítsa el, majd helyezze vissza a PCMCIA- illetve Express-kártyát, ügyelve arra, hogy megfelelően legyen behelyezve. Ellenőrizze, hogy a külső eszköz és a kártya közötti kábel szilárdan van-e csatlakoztatva. Tekintse meg a kártya dokumentációját. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: Az infravörös port nem érzékel hozzá csatlakoztatni kívánt eszközt. Mit tegyek?

Válasz: Tekintse át az IrDA-kompatibilis eszközzel és a hozzá tartozó szoftverekkel szállított dokumentációt is. Ellenőrizze, hogy a számítógép és a céleszköz eszközök nem a között valamilyen tárgy nem akadályozza-e a kommunikációt. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A TouchPad nem működik megfelelően. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze az eszközbeállítások lehetőségeit. Kattintson a következőkre: Start menü, Vezérlőpanel, Egér ikon. Nyissa meg az "Egér tulajdonságai" ablakot, és kattintson a "Kettős mutatóeszköz" fülre. Ezután kattintson a "Részletes beállítások" gombra, majd az "Eszközválasztás" fülre. Ellenőrizze, hogy nem a Touch Pad van-e kiválasztva.


Kérdés: Az ujjlenyomat-érzékelő nem működik megfelelően. Mit tegyek?

Válasz: Próbálkozzon újra úgy, hogy ujját a megfelelő ujjlenyomat-leolvasási helyzetben húzza le az érzékelőn. Másik megoldás: a hitelesítési eljárást próbálja meg másik regisztrált ujjal elvégezni. Vagy: a hitelesítési eljárást próbálja meg másik az ujjlenyomatot nem regisztrált ujjal elvégezni. Ha egyik regisztrált ujj sem olvasható le, a bejelentkezéshez szükséges jelszó megadásához ezúttal használja a billentyűzetet. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A számítógéphez csatlakoztatott USB-eszköz nem működik. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a számítógép USB-portját és az USB-eszközt összekötő kábel szilárdan van-e csatlakoztatva. Győződjön meg róla, hogy az USB-eszköz meghajtója megfelelően lett-e telepítve. A meghajtók ellenőrzésével kapcsolatban tekintse meg a Windows XP dokumentációját. USB-t nem támogató operációs rendszerrel rendelkező gépeken is használhat USB-egeret és/vagy USB-billentyűzetet. Ha ezek az eszközök nem működnek, állítsa a HW Setup program USB Legacy billentyűzet- és egéremuláció elemét "engedélyezve" értékre. Tekintse meg az USB-eszköz dokumentációját is. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A hangrendszer nem működik. Mit tegyek?

Válasz: Ha nem hallható hang, állítsa be a hangerőszabályzót és ellenőrizze a szoftver hangerő-beállításait. Győződjön meg róla, hogy a fejhallgató megfelelően van-e csatlakoztatva. Nyissa meg a Windows Eszközkezelőjét. Ellenőrizze, hogy a hangfunkciók engedélyezettek-e, illetve hogy az l/O-cím, a megszakítási szint és a DMA beállításai megegyeznek-e a szoftver beállításaival, és nem ütköznek-e a számítógéphez csatlakoztatott más eszközökkel. Ha állandó zavaró hang jön a hangszórókból, lehet, hogy azt egy csatlakoztatott eszköz, pl. külső hangkártya visszacsatolása okozza. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: Az i.LINK (1EEE1394) port nem érzékeli a hozzá csatlakoztatott eszközt. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a számítógép és az eszköz kábele megfelelően van-e csatlakoztatva. Kapcsolja be az eszközt. Telepítse újra az illesztőprogramokat. A Windows Vezérlőpanelén kattintson duplán a "Hardver hozzáadása" ikonra. Kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat, majd indítsa újra a rendszert. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: Tárcsázás esetén a modem nem válaszol. Mit tegyek?

Válasz: Győződjön meg róla, hogy a belső modem szoftverének beállításait jól adta-e meg. Ha a hívás házi kapcsolóközponton keresztül hallható, de nem történik semmi, tiltsa le a Kommunikációs alkalmazás / Létesíthető kapcsolat / Hangjelzéses tárcsázást észlelő funkcióját. Ellenőrizze, hogy helyesek-e a kommunikációs alkalmazás beállításai.
Ha a számítógép automatikusan megszakítja a kapcsolatot, mert a szolgáltatóval a megadott időtartamon belül nem sikerül kapcsolatot létesíteni: állítsa hosszabbra ezt az időtartamot.


Kérdés: A LAN (hálózat) nem érhető el. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a LAN csatlakozója és a LAN-csomópont közötti kábel jól van-e rögzítve. Ha a probléma továbbra is fennáll, kérjen segítséget a LAN adminisztrátorától, vagy lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A Vezeték nélküli (Wireless) LAN funkcióval nem tudok az adott hálózathoz kapcsolódni. Mit tegyek?

Válasz: Ha az alábbi eljárásokkal nem állítható helyre a LAN-kapcsolat, kérjen segítséget a LAN adminisztrátorától:
Ellenőrizze, hogy a számítógép vezeték nélküli kommunikációs kapcsolója be van-e kapcsolva. Ha a probléma továbbra is fennáll, kérjen segítséget a LAN adminisztrátorától, vagy lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: A Bluetooth-eszköz nem nem működik. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a számítógép vezeték nélküli kommunikációs kapcsolója be van-e kapcsolva. Ellenőrizze, hogy fut-e a Bluetooth Manager, illetve hogy a Bluetooth-eszköz be van-e kapcsolva.
Győződjön meg róla, hogy a számítógépbe nincs másik Bluetooth PC-kártya vagy Bluetooth SD-kártya behelyezve. A beépített Bluetooth-funkciókkal egyidőben az opcionális Bluetooth PC-kártya nem használható. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: Nem tudok nyomtatni. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a nyomtató csatlakoztatva van-e az elektromos aljzathoz. Ellenőrizze, hogy a nyomtató be van-e kapcsolva és készen áll-e a munkára (online állapot). Ellenőrizze a nyomtatót a számítógéppel összekötő kábel épségét. Ügyeljen arra, hogy a kábel végei megfelelően illeszkedjenek.
A párhuzamos nyomtató a párhuzamos (parallel) portra csatlakozik. Ellenőrizze, hogy a port megfelelően van-e konfigurálva. Ellenőrizze, hogy a használt szoftver felismeri-e a nyomtatót. Tekintse meg a szoftver és a nyomtató dokumentációját. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.


Kérdés: VGA, S-Video- illetve,HDMI, DVI-csatlakozón lévő külső megjelenítő eszközön nincs kép. Mit tegyek?

Válasz: Ellenőrizze, hogy a tévétípus megfelel-e a használati régiónak: NTSC (az Egyesült Államokban és Japánban), PAL (Európában). Próbálkozzon a külső monitor kontrasztjának és fényerejének beállításával.
Kijelző váltáshoz nyomja le az Fn gombot + az adott billentyűzet szerinti megjelenítő váltót. Ha a probléma továbbra is fennáll, lépjen kapcsolatba velünk.
Ha a számítógépet olyankor állítja le készenléti módban, amikor a hozzá kapcsolódó kijelző a tévé, a gép a kővetkező bekapcsoláskor vagy a belső LCD-t, vagy egy külső számítógépes CRT-t választ kijelzőeszkőzül.


Záró gondolatok:

Sok probléma megoldható külső segítség nélkül, a készülékekhez illetve szoftverhez adott kiadványokban leírt hibaelhárító eljárások segítségével. A legtöbb számítógéphez, operációs rendszerhez és alkalmazási programhoz tartozik olyan információ, amely hibaelhárítási eljárásokat, valamint a hibaüzenetek, és hibakódok magyarázatát tartalmazza. A számítógéphez kapott információ az Ön által végrehajtható diagnosztikai vizsgálatokat is ismerteti. Ha szoftverproblémára gyanakszik, akkor az operációs rendszerhez vagy az alkalmazási programhoz tartozó információból tájékozódjon.

Legyen gyengéd a gép használatában. Ne tegye ki a gépet extrém hőmérsékletnek (5°C/41°F alatt vagy 35°C/95°F felett). A számítógép, laptop megjelenítőjét úgy tervezték, hogy 90 foknál valamivel jobban kinyitott helyzetben használja. Ne nyissa ki 180 foknál jobban a megjelenítőt, mivel ez a csuklóspánt sérülését eredményezheti. Ne tegyen semmilyen tárgyat (papírt sem!) a képernyő és a billentyűzet közé, mert ez az LCD panel sérülésével járhat. Az LCD panelen foltokat a billentyűzet, illetve a Touch Pad okozhat. A képernyőt száraz, tiszta ruhával törölje át. Ha a foltokat nem sikerül eltávolítani, a tisztításhoz használjon jó minőségű LCD-tisztítót, és ügyeljen arra, hogy a kijelzőt csak száradás után hajtsa le.
Ha szükségessé válik a műanyag ház és billentyűzet tisztítása, használjon puha törlőkendőt, amelyet gyenge, folyékony tisztítószerrel nedvesítsen be, vagy használja a kereskedelmi forgalomban is kapható számítógép-tisztító szereket. Ne használjon alkoholt, vagy higítószer alapú tisztítószereket!


Copyright ©2010
infomania-eger.hu
All rights reserved

fejlesztette: RolandVarga